divendres, de febrer 15, 2019

stardate: causa especial 3 / 20907 / 2017






Oriol Junqueras
només ha respost el seu advocat, decisió que ha justificat amb l'argument que aquest és un judici polític.

"Entenc que estic en un judici polític i també que soc un representant electe i em dec als meus votants; no contestaré a les preguntes de les acusacions."

"Soc diputat i candidat a les eleccions europees, vaig ser alcalde de Sant Vicenç dels Horts, vicepresident del govern de la Generalitat, càrrec del qual vaig ser cessat pel 155, i en aquests moments em considero un pres polític."

"Ni tan sols el PP es va oposar a la comissió d'estudi del Parlament. I després va ser tombada pel TC, cosa que, des del meu punt de vista, torna a demostrar que estem davant d'una situació de persecució de les idees, perquè no s'anul·la una resolució, s'anul·la una comissió d'estudi."

"El document Enfocats em va semblar un document extravagant, apòcrif i, hi insisteixo, no conec a ningú que el conegués abans que fos incorporat a la causa."

"L'1-O als contribuents no els va costar absolutament res. No han hagut d'aportar res a la celebració del referèndum. Res de res."

"L'objectiu d'aquella violència era generar un ambient de crispació, al qual, afortunadament, i com sempre havia estat així, i ha continuat sent així, és evident que ningú va respondre amb aquella violència, ningú, en absolut."

"L'aplicació del principi democràtic, recollit en tractats internacionals, diu que quan hi ha una reivindicació ciutadana reiterada en el temps, pacífica i significativa en aquella comunitat, se li ha de donar sortida política. És el que nosaltres hem intentat, intentem i intentarem sempre. Sigui quin sigui el resultat d'aquest procés."

"Resulta d'una ironia gairebé cruel que aquells que es neguen a dialogar sistemàticament acusin aquells que volen dialogar de practicar la retòrica. I quina és la circumstància? Que nosaltres intentem seure en una taula de diàleg, i la cadira que hi ha al davant sempre està buida. Sempre està buida, sempre, i [l'altra part] trasllada la seva responsabilitat política als tribunals."

"La pregunta és: la cadira de Suècia davant les peticions de Noruega, va estar buida? No. I la cadira de Dinamarca davant les propostes d'Islàndia? No. I la del Regne Unit davant les preguntes d'Escòcia, estava buida? I la resposta torna a ser no."

"En moltes ocasions he dit que estimo Espanya, la gent d'Espanya i la seva cultura, perquè és veritat. Com és compatible això amb el fet que jo sigui un republicà català? Perquè estic convençut que la millor manera de garantir aquesta bona convivència és un reconeixement entre iguals fruit de la voluntat ciutadana."



Joaquim Forn 

"Mai han rebut una ordre política meva per fer el referèndum. No hi ha cap instrucció política per part del conseller d'Interior, ni del president de la Generalitat ni de cap membre del govern que demani a la gent que incompleixi les funcions de policia judicial que tenen encomanades per adherir-se a una decisió política que ha pres el govern amb el suport del Parlament."

"Estic d'acord a fomentar i impulsar aquest referèndum, però no utilitzo els mecanismes del Departament d'Interior."

"Com totes les actuacions, l'actuació dels Mossos va ser millorable, però es va fer l'actuació anunciada el dia 21 de setembre, que s'havia anunciat a la magistrada i només va rebre una crítica del coordinador Pérez de los Cobos, però que en cap moment va haver-hi una sol·licitud que es modifiqués."

"Prioritzar la seguretat dels efectius policials com a ciutadans sobre l'eficàcia i preservar la pacífica convivència. Aquesta és una ordre emesa per la Secretaria d'Estat després de saber-se la interlocutòria de la magistrada del TSJC.

"Per tant, si hi va haver una mala actuació, des del meu punt de vista, va ser per part de la Guàrdia Civil i el Cos Nacional de Policia, que no anaven en la línia del que marcava la Secretaria d'Estat."

"Si vol deduir que hi va haver violència generalitzada, no hi estic d'acord. Hi va haver violència en alguns punts, i en la meva opinió, per actuacions errònies d'alguns cossos de seguretat."

"Vam tenir una discussió elevada de to [amb Enric Millo], en la qual jo li feia una demanda molt concreta, que era que es paressin aquest tipus d'actuacions perquè generaven un problema molt gran de violència."

"No es va publicar, ni al DOCG, ni tampoc al Butlletí del Parlament. (...) No hi va haver cap resolució ni cap acte administratiu en aquest sentit [d'avisar cancelleries o comunicar al govern d'Espanya la decisió]."

"Dir que la lletrada va sortir pel terrat és fer un relat de pel·lícula. Se li va buscar una alternativa segura."

"No teníem cap informació que es volia actuar en més de 19 o 20 punts, que es farien aquest tipus d'inspeccions sense que se'ns comuniqués. Perquè si som els responsables de l'ordre públic, hagués estat més fàcil tenir coneixement d'això, i ens haguéssim estalviat algun problema."

"Es va esgotar fins a l'últim moment la possibilitat de dialogar, de pactar, de buscar un consens i una sortida política a aquesta situació."