dimecres, de gener 13, 2010

stardate: calimero




avui em sento bastant com el calimero quan deia: ‘és una injustícia. ningú em comprèn.’ és la sensació que m’ha quedat després dels dos últims posts, i és la que em sembla que tindré després de comentar la notícia d’avui: la posició de l’alcalde vic.

a mi em sembla molt raonable que si una persona viu il·legalment en un país no pugui gaudir dels drets normals dels ciutadans legals del país.

quan vas a viure a un altre país, a qualsevol, et fan la vida impossible amb burocràcies. fins que no tens tots els papers a punt no et deixen entrar. i costa, és clar que costa!, portar a terme tots els tràmits necessaris per ser legal. ser legal és una condició mínima i necessària per a poder viure en pau. no ser legal implica no només no tenir cap dret de ciutadania sinó també el risc de que t’aturi la policia i et faci marxar.

en aquest estat nostre també existeixen aquestes definicions. no m’ho he llegit però han de ser a la llei d’estrangeria, que per això existeix. tanmateix ja fa massa temps que ningú es preocupa de fer-les complir.

l’empadronament és un dret per a tothom que viu en un lloc legalment. així ho deu entendre l’alcalde de vic i així ho entenc jo. per això em sembla raonable que els qui no són legals no puguin gaudir d’aquest dret.

empadronar immigrants il·legals, implica incentivar el treball il·legal. si un immigrant que no té feina tampoc pot gaudir dels serveis públics, haurà de tornar al seu país. si un immigrant que no té feina pot gaudir de millor vida aquí que al seu país, clarament no voldrà marxar. i llavors, quin interés pot tenir en voler fer les coses ben fetes?

respecte al tema de la seguretat ciutadana no vull pendre posicions perquè no ho veig clar. per una banda incentivar la presència d’immigrants il·legals segurament crea problemes a la seguretat. per altra banda acomodant la immigració il·legal deu reduir la inseguretat.

vic està ple d’immigrants. però molt. mai m’ho hagués imaginat. per això també em sembla lògic que allà on apreten més els problemes sigui allà on estan buscant solucions.

després de tant temps sent tan permisius amb els immigrants il·legals i tenint en compte la condició de la majoria d’aquests, no sorpèn que ara no entenguin aquests canvis.

qui no té excusa és el govern de l’estat. si el govern, que és qui fa les lleis, és també qui passant-se les lleis pel forro, permet la permanència d’immigrants il·legals, aleshores ell s’hauria de fer càrrec de tot el que això comporta. si hagués ofert a vic prou recursos per a cobrir amb escreix tots els serveis públics que aquesta població creixent demana, segurament l’alcalde de vic estaria encantat d’empadronar a tothom. no s'hi val a ser molt humanitaris i fer que un altre pagui el compte. ja està bé!


-----------------

fa un any encara enyorava a l’antoni bassas. vés quines coses!

33 comentaris:

Rita ha dit...

Lamento dir-te que coincideixo plenament amb tu... ;-) No veig que tingui cap sentit que els il·legals es puguin empadronar.

Ah! i tot i que en Basté m'està prou bé, jo també enyoro en Bassas!
Bona nit, maca!

Striper ha dit...

Jo estic en casi total d'acord amb tu , i tindriem que frena a entrada masiva de ilegals pero un cop aqui els podem ngar derets de ciutatania per no derets basics de persona.No podem deixar morir a ningu per una malaltia si no te papers.

Kudifamily ha dit...

Mira, doncs opino molt semblant a tu.
No s'entén que una persona que es troba en situació ilegal en un país pugui empadronar-se tranquilament i gaudir de segons quins drets (jo parlo pel que en toca de més a prop, per exemple les places a llar d'infants públiques) sense complir uns deures (que en canvi, els "legals" sí que hem de complir per força, sigui quina sigui la nostra situació econòmica i/o personal).
Jo tamb´é crec que s'ha de posar fre a la immigració ilegal, ja que essent tan permissius no hem fet cap favor a ningú, ni a nosaltres ni a ells.
Ara bé, també crec que és un tema que s'ha de tractar molt delicadament, perque es fereixen moltes susceptibilitats i dóna lloc a moltes males interpretacions...
Per cert Kika, que encara no t'havia felicitat l'any!
Petons
:-D

MARTELL DE REUS ha dit...

ben dit

Carquinyol ha dit...

vivim a un estat on sembla que les lleis estan fetes per a que les complim uns quants, i quant veus que fas el babau i et queixes en comptes d'arreglar-ho et venen acusant de diverses coses, la primera de les quals és racisme o xenofòbia, saltant-se la tan apreciada per alguns Constitución Española que indica clarament qui té i qui no drets de ciutadania a l'Estat.

El que sembla mentida és què ningú es dediqui a estirar del fil. Tenen censats immigrants il·legals als municipis? Perfecte... anem a veure de que viuen i anem estirant el fil i anem a començar a fer inspeccions fiscals. Però clar, això dona massa feina i és més cómode augmentar la pressió fiscal als de sempre que no pas mirar als que no compleixen les normes, i així torno al primer paràgraf del meu comentari.

PS: Segons he vist per la tele, per combatre "l'efecte calimero" va molt bé una cervesa d'una determinada amarca ;)

Dan ha dit...

Aquesta vegada coincidim plenament. D'efecte calimero, per ara, sembla que no.

kika ha dit...

Rita, me n'alegro que coincidim... ja em sento mensy calimero. jo també em vaig passar al basté quan el bassas va manrxar, però al cap d'un temps me'n vaig cansar. i ara el funetes m'agrada i cada dia m'agrada més!

Striper, no s'ha de deixar morir a ningú. les urgències aquí i a tot arreu atenen a tothom.
ara bé, oferir a tothom tot tipus de servei és massa exagerat!

Kudy, la veritat és que em fa molta ràbia quan penso que em van fer fer un dni nou, on hi constés l'adreça correcta actual sinó no deixàven matricular la meva filla a l'ies!
feliç any :-)

Martell, :-)

Carquinyol, i quan l'alcalde vic va sugerir que empadronaria provisionalment als ilegals i després consultaria els casos amb la policia el van titllar de xivato! i ara aquí ,'enganxaria la teu raonament circular! :-)
per cert, cervesa? quina cervesa? és que no la veig gaire jo la tele :-)

Dan, me n'alegro que per un cop coincidim :-) d'efecte calimero no en tens tu? o no e tinc jo?

Clidice ha dit...

A mi em fa l'efecte que no dius cap bestiesa. Fa anys que pensem uns quants que el que s'està fent amb els immigrants és una barbaritat, tant per ells com pels habitants del país. El que passa és que fa massa anys que vivim governats per: uns que promouen la vinguda d'il·legals per fornir de mà d'obra ultrabarata els seus empresaris, altres, els xiripitiflautics que ... també :(

El mal és que reben sempre les persones i que la majoria de la gent, sense massa criteri, acusa els immigrants quan el que haurien de fer és acusar els que ho han permès.

Mon ha dit...

Crec que hem de coincidir per força perquè tot el que has exposat es tant cert. Oh ves es que...Podria explicar casos però potser algú em posaria l'apel.latiu de racista i res mes lluny de tot aixó

Montse ha dit...

Jo, personalment, m'he trobat amb un tema d'aquests... i és molt dur. Molt dur per l'il·legal, a qui no pots donar feina perquè no té papers, i que és aquí perquè no té una altra opció (o si: tornar a casa seva a viure entre la merda)... i és un peix que es mossega la cua: no el pots donar d'alta perquè és il·legal i mai podrà ser legal si no té feina. Per què no legalitzen els que si que tenen feina i ho poden demostrar? És que al final ens fan perdre l'oremus a tots... i els que volem fer les coses ben fetes, no ens deixen!!!!!!

Un tema molt complex, molt i molt. Malgrat el que dic, jo estic amb el que dius: Cal arreglar-ho i no hi ha cap més manera que controlant la immigració. Però cal pensar amb el cap i que el nostre govern no sigui un niu de contradiccions constants on niingú no sap per on sortir...

quant a ser racista o no... una vegada em vaig queixar al meu ajuntament perquè se'ns va "colar" un negre que es veu que tenia pressa, i ningú més va protestar. Tot cristo el va deixar passar, i quan jo vaig protestar dient que fes la cua com tothom, tot déu em va mirar com si jo fos una extraterrestre.

Entenc la convivència com a "tots som iguals". Però ja sabem que sempre n'hi ha que són més iguals que els altres!

i ja callo, que m'estic passant, aix...

J ha dit...

Un tema complex aquest. A vegades costa trobar la solució. Sí que us puc dir que a Vic hi estan fent molts esforços i que sobre aquest cas concret per saber-ne més coses us aconsello que sobretot consulteu el que es diu des de Vic.
Per cert, avui hi ha hagut ple a l'ajuntament i molta espectació.
http://twitpic.com/xwk6w
.. i potser una certa frustració pels periodistes forans pel bon clima polític de la ciutat.
Salut!

kika ha dit...

Clidice, com sempre les coses s'acaben entenent quan ens adonem del negoci que alguns (sempre els mateixos) n'obtenen!

Mon, els casos personals saben greu, però deixant-los passar d'un en un es va fent el problema cada cop més gros.

Arare, el món n'està ple de misèries i s'hauria de procurar que s'acabessin, però no s'hi val a fer-se el salvador i enviar la factura a un altre. el govern s'ha d'aclarir i sobretot ha de ser responsable dels seus actes i de les conseqüències dels seus actes.

Joan, esperava que tu m'iluminessis una mica... en aquest link no he trobat res sobre el tema. he buscat una mica i no he trobat res especial. el que jo se es dels mitjans no-locals. si et ve bé enviar-me alguna informació local m'ho llegiré encantada.

Joana ha dit...

Estic totalment d'acord amb tu, Kika i pel que sembla amb tothom. Quan vaig sentir la notícia, vaig trobar totalment raonable que als ilegals no es puguin empadronar i no acabo d'entendre el perque des d'el govern es diu que tenen dret a ser empadronats. Ets ilegal, no pagues, per tant, no tens dret a cap prestació, ho sento. Pel que sembla, estan arribant menys immigrants, però amb els que ja hi ha és un problema, és gent que ha de menjar, els nens han de tenir una educació. Si els fan fora o s'els diu res, t'amenacen amb anar dient i denunciar-te de raciste i xenòfob. Buf! em crispo!

kika ha dit...

Joana, estem totalment d'acord, però no tothom pensa igual... almenys jo de moment m'he tret del damunt l'efecte calimero! :-)

gatot ha dit...

segurament m'hauràs de regalar la foto del post perquè me la pengi a la pitrera, veient que tots esteu d'acord i que seré l'únic a portar la contrària...

estic d'acord amb el plantejament que fas, kika, sempre que a qui no es deixi empadronar és als "itinerants"...
(els que ara visc amb un amic a aquest poble, i demà passat a l'altre);

veig que tots parleu de "privilegis" per estar empadronats; estar empadronat només et dona dret a què sàpiguen on venir-te a buscar, on enviar-te les multes, on reclamar-te impostos...

penseu que perquè estiguin empadronats tindran més facilitat per anar a "Càritas"? la mateixa.

tal com jo ho veig, no tenir "censats" els immigrants ilegals és no voler conèixer una realitat i no poder preveure solucions als problemes abans no es produeixin... com qui té un càncer però prefereix no anar al metge...

trobo que ara que qui més qui menys coneix casos d'autòctons que ho estan passant malament per arribar a finals de mes, ens fan més nosa els immigrants (ilegals o no) que fa uns anys... que fa uns anys i com fa pocs mesos, quan jo ho passava molt malament, i vaig haver de fer cua amb ells a càrites, i on em vulguesssin ajudar, i em sembla terriblement injust que ens poguem arribar a queixar de què ens poden treure places a les guarderies, per exemple...

si les dones pobres -i/o miserables- no poden portar les criatures a les guarderies, com podran trobar una feina per sobreviure? o han de deixar les criatures soles a casa i després ens esgarrifarem de lo males mares que són?

acabo que m'allargo massa:
tinc la sensació que és molt fàcil fotre la culpa als dèbils i que ens costa molt a tots reclamar als poderosos que aportin i tornin a la societat el que és seu (quants anys la banca s'ha enriquit escandalosament i encara ho fa amb la crisi?)

el putu negre i el putu moro patada i que s'espavili? i al senyor banquer rialleta i a estar-hi bé...

kika ha dit...

gatot, potser l'hauriem de portar tots la foto a la pitrera :-)
de fet, pel que dius no crec que estem gaire en desacord. en cap moment he volgut dir que la culpa la tinguin els immigrants. al reves, la culpa la té el govern de l'estat que permet que això passi: permet que hi hagin tants immigrants ilegals, perquè convé als seus amics que són els que fan quartos gràcies a ells imagino. i permet que siguin uns altres, els ajuntament que s'hagin de fer càrrec de tot. i això em sembla que és molt semblant al que tu dius, no?

miquel ha dit...

Com que molts altres ja ho han dit, no insistiré en l'empadronament, que em sembla un tema menor conseqüència d'un caos legislatiu precipitat i irreponsable i que, com gairebé tot en aquest país (em refereixo a aquest i al del costat) s'ha fet sense la més mínima projecció de futur i pensant en els interessos del moment.
Espanya deu ser el país on qualsevol persona persona que arriba de fora, sigui d'on sigui, té més drets, començant pel de la salut. Algú em pot contradir? Això és fantàstic!
Si continuem amb la mateixa progressió, auguro que d'aquí a no gaires anys tothom continuarà tenint els mateixos drets, però pocs podran tenir la possibilitat d'exercitar-los.
Com dic sempre quan es parla de temes complexos, si voleu ens veiem per discutir-ho.

J ha dit...

Sobre aquest tema es pot teoritzar molt i fer-se un embolic doncs primer pots pensar que tu tens raó amb l'escrit del post i després ve el gatot i penses que potser també en té de raó.
Jo no hi entraré en aquest debat sobre el paper.

Crec que des de l'ajuntament de Vic s'ha fet bona feina en el tema de la gestió del problema que pot suposar un % molt alt d'immigració, són ells que coneixen el dia a dia i que són conscients del que estan fent. A mi, de moment, em mereixen la confiança de que si se n'adonen que és un error sabran rectificar.

Aquesta mesura és només una entre moltes. Per si sola, i en altres mans, potser si que esdevindria racista , però ostres, precisament a Vic amb tot el que s'ha arribat a fer... és injust avaluar sols una mesura que no s'acaba d'entendre.


Alguns enllaços:

http://jcomajoan.blogspot.com/2010/01/governs-febles-i-ciutadans-febles.html

http://www.osona.com/noticia/18103/vota/1/1263310799

http://www.iescudero.cat/2010/01/sobre-leditorial-dosonacom.html

assumpta ha dit...

Un tema complex aquest... no obstant, t'he de dir que estic d'acord amb el teu plantejament de cap a peus.
No a l'empadronament d'immigrants il·legals.

gatot ha dit...

és semblant, kika, però fixa't que semblant-se tant ens porta a conclusions diferents...

penso que tots tenim un "imaginari" de coses que trobem cada dia però que no coneixem amb dades reals; idees que ens hem anat fent, mica en mica, durant anys, a base "d'informacions" suposadament certes que ens matxaquen cada dia... però, i la realitat?

els ajuntaments -com a institucions- em fan poca pena; si tenen pocs recursos, si no aprofiten o inventen solucions i ja els hi està bé fer continuisme... és culpa de qui els gestiona! o no tenen canals directes per expressar i aconseguir canvis legislatius dins els seus partits? (tots)

queixar-se que el gobierno agafa els ilegals i els distribueix i deixa escampats estratègicament... també em sembla penòs; tant com quan sento discusions perquè s'ha perdut un partit de futbol per culpa de l'arbitre! (haver marcat més gols, no?)

vull dir, centrant-me en el tema, que la postura -que dubte que sigui totalment certa i clara, perquè dubto molt del que diuen els mitjans de comunicació- de denunciar a qui es vulgui empadronar i no tingui papers, em sembla una fugida enrera i tirar pilotes fores: no saber jugar...

i els que no saben jugar, són els mateixos que no van resoldre les bosses de pobressa autòctona, els que no saben ni volen preveure els riscos d'exclusió social autòctons, els que ni saben ni volen trobar solucions que facin de la nostra una societat més justa, més equitativa, amb més oportunitats de sortir-se'n pels qui no tenen opcions de fer-ho; siguin nascuts aquí o no; siguin blancs com la llet o no...

i són els mateixos que amaguen la seva incompetència, la seva ineficàcia, amb l'excusa que un altre és incompetent...

només tres preguntes que deixo a l'aire...

a quins pobles i ciutats s'han acumulat borses massives d'immigrants (legals o no)?

no són pobles i ciutats on hi havia molt d'habitatge vuit que calia ocupar (fer rendir econòmicament)?

qui va construir i es va enriquir amb aquella construcció, amb aquells lloguers?

kika ha dit...

pere, temes complexos??? si ho has deixat tot la mar de clar!!! :-)

Joan, amb el gatot sembla que partim de les mateixes valoracions i arribem a conclusion oposades. això només pot voler dir que un dels arguments no funciona correctament, i jo estava intentant convèncer'l de que el meu era el bo, però no ho he aconseguit.
moltes gràcies pels enllaços. molt interessant. tin la impressió de que hi ha gent que te interés en demostrar que tenen posicions diferents quan de fet no ho són tan... és una impressió només.

gatot, com tu dius sembla que partim de les mateixes valoracions i arribem a conclusion oposades. a mi també m'ho sembla. i crec que això només pot voler dir que un o l'altre fa servir un argument que no va... i em sembla que mentre t'he intentat convèncer encara t'he fet tornar més apassionat del teu argument! em declaro vençuda però no convençuda! :-)

gatot ha dit...

no et volia convèncer, kika, i molt menys vèncer... només provava d'explicar-me en un tema que em sembla prou corrupte per els prejudicis i les imatges pre-establertes, amb massa condicionants; he llegit el post i els comentaris... he pensat en callar.

Però després he pensat que no està malament que pugui expresar-me lliurement, amb confiança, a casa teva. No he pretès fer cap defensa aferrissada de res i et demano disculpes si penses que puc haver molestat a tu o a algú amb el que he escrit.

un petonet pels punts semblants.

kika ha dit...

gatot, està clar que tot ho diem de bona fe, i jo fins i tot hi he volgut afegir un punt d'humor, que un cop més no deu haver quedat clar... vet aquí l'efecte calimero!
m'ho hauré de fer mirar això :-)
i no has de demanar disculpes per res, que ningú es pot molestar quan el que fem és expressar les nostres opinions, no?
jo estic contenta de que t'hagis decidit a explicar com ho veus tu, i també de l'oportunitat de contrastar punts de vista amb tu.
espero que sempre et vulguis moure per aquí amb la mateixa confiança. una abraçada.

Carquinyol ha dit...

m'ha fet gràcia això d'acusar a l'Ajuntament de Vic de "xivato" per comunicar a la policia situacions d'estada irregular a l'Estat... i hem fa més gràcia quan penso com totes les entitats financeres fan de "xivato" amb el ministeri d'hisenda del que tenim uns quants (perquè hi ha altres que n'estic segur que no s'ho fan de la mateixa manera).

I també em fa molta gràcia això de segons a qui s'aplica la llei i a segons qui no, ara bé, potser és que l'Estat s'ha convertit de cop i volta en una ONG i jo no m'he assabentat, perquè una cosa es voler ajudar a que tota la gent del planeta a tenir una millor vida (cosa molt lloable) i l'altra és voler fer-ho només amb el serveis i diners d'uns quants, perquè jo no he vist pas al Gobierno posant condicions humanitaries a les multinacionals espanyoles que van explotar recursos als països d'origen d'aquella pobre gent que no té ni per viure.

kika ha dit...

assumpta, perdona'm que al respondre abans t'he passat de llarg. em sap molt greu!!!

Carquinyol, les saps rematar molt bé tu aquestes :-)

assumpta ha dit...

;)))

Agnès Setrill. ha dit...

I els que diuen el contrari????D'on cony surten?
Perquè ho fan?
Què és el que no entenen?
Es creuen millors persones?

GrrrGGrr!!!

N'hi ha que encara fan més nosa que el propi "cos del problema".

Trini González Francisco ha dit...

Buf!
Quan he llegit el teu post, tenia mil coses a escriure, però després de llegir totes les respostes, m'he saturat.
En fi..., només dir-te que estic d'acord amb el que has escrit, que no s'arribaria a aquest tipus de discusions di el govern fes bé la seva feina i apliqués la legislació que ell mateix determina i que de tot el que he llegit, em quedo amb el "remat" d'en Carquinyol.

kika ha dit...

Agnès, sempre hi haurà diferents maneres de pensar i d'interpretar les coses... és així!

Trini, el carquinyol hi ha posat la cirereta i esn ha fet callar a tots! :-)

Anònim ha dit...

Totalment d'acord. No pots jugar amb les regles del joc i sense elles.

Desgraciadament, al Bassas el sentirem bastant sovint ara, des de Tahiti. Llàstima que l'haguem de sentir perquè ens expliqui coses tan tristes com aquestes.

kika ha dit...

Ramon, amb això terrible d'haiti he recuperat el blog del bassas

http://blogs.ccrtvi.com/primeraesmena.php

Ferran Porta ha dit...

Lamento haver-me perdut aquest post; setmana embolicada...

Trobo molt interessant que el 90% dels comentaris siguin a favor de la mesura vigatana, mentre que els mitjans i alguns polítics la venen com a fruit d'una pensada del dimoni, o alguna cosa semblant.

És el que té la correcció política, que fa dir coses que no es pensen, només perque se suposa que són les coses que la majoria vol escoltar.

El problema és que, amb el tema de la immigració (com en d'altres), em fa molt l'efecte que el que es diu molts cops i el que realment es pensa són coses diametralment oposades... per efecte de la correcció política.

No conec els ets i uts de la proposta de Vic, però no tinc cap dubte que la immigració s'ha de regular sense complexos. No fer-ho és el caos en que estan ficats països receptors des de fa anys, com França, per fer les coses malament; aprenem-ne de les seves errades i construïm una societat millor per a tots, sense correccions polítiques!

(PS: vaja rollo t'he fotut, calimera ;)

kika ha dit...

Ferran, fa una mica de ràbia haver d'explicar molts detalls de l'argument per assegurar que aquest discurs no s'entengui com racista... i tot amb això no sempre s'aconsegueix. i per això els discursos ràpids i curts que pot canalitzar la premsa serien mal intepretats... (ei! que estic defensant els polítics! i això no pot ser! :-)
per altra banda, crec que cap polític que tingui com a objetiu principal continuar ser-ho voldria fer declaracions contra el gobierno per una cosa que passarà en dos dies. no es volen mullar perquè tots son uns venuts (ara ja em sento millor! :-)

a tu i als francesos haurien d'escoltar els de madrit que fan les lleis, i deixar de mirar-se el melic i pensar lo guapos i llestos que son!
has vist, el zp va decidir ajornar la reunio europea per parlar de haití fins dilluns. no hi ha cap pressa, no. els d'haití també estan de cap de setmana!

bé, ara ja n'hi ha prou per avui ;-)
me n'he alegrat de llegir-te. ja et començava a trobar a faltar. que tinguis un bon diumenge i una setmana més trnaquil·la!