divendres, de setembre 05, 2014

stardate: la por


"Mai deixis que t'assetgin en silenci. Mai et permetis que et converteixin en víctima. No acceptis que ningú defineixi la teva vida; defineix-la tu."
Harvey Fiersten

aquesta cita l'ha fet servir la Zelda Williams, la filla de l'actor Robin Williams que es va suïcidar el passat 11 d'agost. arrel de la mort del seu pare aquesta noia es va sentir assetjada a les xarxes socials i va decidir desaparèixer. ara ha tornat al twitter amb aquesta cita.

a mi em sembla que aquí ens arriba just a temps.

fa uns dies unes families que es volien apuntar a la V em van dir que  volien triar el lloc amb molta cura perquè pensaven anar-hi amb els nens, i segons ells: tal com estan ara les coses no volen anar on hi hagi possibilitat de conflicte. hi ha molta gent que ens vol mal, i volem triar un lloc de la V que sigui tranquilet. pels nens, és clar.

jo que tinc molt poca paciència amb el tracte humà li vaig dir que trobava totalment irraonables aquestes pors. que la història de les manis del 11s ens demostra que són tranquil·les i festives. que hi ha tot tipus de gent gaudint. que mai no hi hagut cap incident violent. que tothom hi va sempre amb nens petits i grans. que no hi ha cap raó per pensar que pugui passar res de res. 

però no la vaig poder convèncer. va seguir amb les seves pors, buscant un tram tranquil i una línia dins el tram que fos pacífica. no sé que va trobar que la convencés. però és igual.

...

avui un amic em diu saps que quan t'apuntes a la V rebs un correu electrònic que et demana que confirmis la teva participació i si no ho fas en 24 hores la teva inscripció queda anul·lada? doncs, sort que jo no vaig clickar a temps. perquè avui a les notícies han dit que han hackejat la web de la V i que n'han robat la informació de tots els inscrits.

bé, això no és cert. i no ho és precisament perquè la informació sobre les persones que s'han inscrit a la V no la vol ningú. només per aquesta raó. si algú la volgués ja la tindria. i també tindrien la de l'any passat i molts altres llistats de gent que ha donat en algun moment suport puntual la moviment independentista. 

i també qui volgués podria aconseguir tots els correus electrònics que jo he enviat durant la meva vida. només cal tenir diners per contractar a un hacker. de totes maneres estic segura que ningú s'ha molestat a buscar-los perquè no interessen a ningú.

ara bé, hi ha alguna gent que té molt interès en les dades sobre les personalitats polítiques que donen suport a l'anc. i això és el que avui ha sortit a les notícies. algú ha aconseguit dades sobre socis formals de l'anc, i sobre si estan o no al corrent de pagament. de tota la informació que han robat l'únic que els interessa es poder dir que hi ha moltes personalitats públiques d'erc al corrent de pagament i quasi bé cap de ciu. això és tota la notícia que han aconseguit del robatori. perquè la resta no interessa a ningú. 

ara bé, quin efecte pot tenir això? jo tinc la impressió que els torna a sortir el tir per la culata a aquests de madrit. perquè la sospita que l'independentisme de ciu és sobretot d'aparença ja fa massa temps que la tinc. que el mas es va fer independentista només per aconseguir vots, ja fa massa temps que ens ho demostra. per tant, aquesta notícia tampoc sorprèn.

...


però la por està massa escampada. hi ha massa gent interessada en que s'escampi. per això em sembla que estaria molt bé començar a fer servir la cita del començament si encara no he hem fet. i escampar-la per contrarestar els efectes dels que intenten i intentaran que tinguem por.