diumenge, d’agost 29, 2010

stardate: de dia i de nit

quan obro els ulls des del llit mateix veig el sol que surt pel mar. un gran dibuix de colors roses i blaus. m’ho miro badant i després me’n torno al llit a dormir una mica més. no cal córrer per l’esmorzar.

quan el sol s’aixeca, comença a apretar la calor i venen ganes de sortir del llit. l’esmorzar m’espera en un jardí a ran de mar, a l’ombra d’uns grans arbres, escoltant música clàssica, en un ambient molt assossegat.

després d’esmorzar comença la jornada ... de vacances. posar una hamaca a l’ombra que vulgui i llegir fins que no pugui més. badar amb la vista. encantar-se amb la música. deixar-se portar per la sensació de la brisa de l’egeu. entrar i sortir de mar quan se sent prou calor. agafar una canoa o un patí que estan ja a punt per a qui vulgui fer-los servir i fer un passeig per dins la mar. fer una partida de ping-pong. i quan el sol comença a minvar, fer una passejada per conèixer el voltant: pobles, platges, ports, camps d’oliveres.

al vespre fem una copeta per anar fent gana. la música ambiental d’aquesta hora és bastant moderna. després anem a sopar a la vora del port. demanem una taula a primera línia de mar, i s’ha d’anar en compte de no caure a l’aigua. demanem peix fresc i amanides. de fet, és tot el que tenen. com que hi ha lluna plena no tenen sardines. llavors comença a sortir la lluna just davant mateix nostre: per la terra que hi ha a l’altra banda de la mar: gran, vermella, quasi rodona. i es va aixecant molt depressa i va deixant anar un reflexe sobre l’aigua que ve a acabar just davant de la nostra taula.

acabem la jornada al mateix jardí on l’hem començat. ara hi ha una música suau, i un ventet que refresca. la lluna segueix lluint i els límits de la mar s’han omplert de llumetes. són llums d’un altre país, d’un altre continent. no puc deixar de badar.

Joana ha dit...

No es val explicar això quan ja he començat a treballar!

PS ha dit...

OOOOOOhh, a veure...si veus un altre continent ens estàs fent dentetes des d´alguna illa del Dodecanès, no? I veus la costa turca, potser. Perquè de Creta no sé si arribes a veure la costa de Líbia, jo diria que et queda massa lluny.
I quin estiuet, noia!No sé si ho podré resistir si continues amb posts com aquest ;-)
Kalimera!!!!

Clidice ha dit...

una bona forma de guanyar el temps :) me n'has fet venir moltes ganes :)

Ferran Porta ha dit...

Ω τι μια υγιή ζήλια! Υποθέτω μπλε, λευκό φανταστείτε, φανταστείτε τους ήχους της θάλασσας από την άλλη πλευρά της Μεσογείου ... Απολαύστε το πολύ!

(Oh, quina enveja sana! Imagino blau, imagino blanc, imagino sons de mar des de l'altra banda de la Mediterrània... Disfruteu molt!)

Anònim ha dit...

Opino com la Joana.

sànset i utnoa ha dit...

I que bé que ens ho passem els que ENCARA ESTEM DE VACANCES!!!

+Sànset+

kika ha dit...

Joana, em sap greu ... però és que no hi he pogut fer més! :-)

Pais secret, t'hi has acostat molt! sí que és la costa turca, però des de lesbos! ja ho veus. fem el que podem :-)

Clidice, és que això deu venir de gust sempre, no? :-)

Ferran, impressionant el teu grec! :-) si que hi ha molt blanc, molt blau, les ones, .. crec que en seguiré parlant :-)

Anònim, doncs com li he dit a ella: em sap greu! però és el que hi ha ara mateix ;-)

Sànset, i tant! però s'entèn el que senten els que estan a l'altra banda! :-)

Gabriel ha dit...

Ohhh quines sensacions tan agradables m'ha trasmès aquest post!!! El mediterrani a l'estiu és màgic. Gràcies per compartir aquestes sensacions. Les vacances són un espai únic que cal aprofitar.
Obrir els ulls al matí i veure el mar: que bonic!!!

kika ha dit...

Gabriel, me n'alegro molt que t'agradi ... és el que hi ha per aquí ... seguim gaudint! :-)

Dan ha dit...

L'Egeu té molta màgia!

nur ha dit...

Doncs contràriament al que diuen els primers missatges, jo crec que llegir el teu post fa que una es transporti al paradís i, tot i estar treballant, trobi una estona de serenitat imaginant l'espai i el moment que descrius.

Merci i ens veiem a Berlín (que al novembre no serà tan paradisíac!) :)