dimecres, de març 11, 2009

stardate: què hi perdem?

un mati, quan feia poc que havia arribat a la feina, la senyora de la neteja va venir a passar el drap pel meu despatx. com sempre ens vam posar a enraonar i quan va acabar va marxar.

al cap d'una mica va tornar tota preocupada i em diu: escolta, tu potser em pots ajudar. a casa ens ho estem passant molt malament últimament. el meu fill té un gran problema, i ens fa patir molt a tots.

jo ja vaig patir, perquè per la seva manera de parlar semblava que era greu, i per altra banda, dubtava que jo hi pogués fer res per ajudar, fos el que fos.

llavors m'explica que el seu fill havia anat a comprar loteria amb un amic seu i havien comprat dècim cada un del mateix número. l'endemà del sorteig el seu fill va mirar al diari si li havia tocat res, li va semblar que no, i va llençar la butlleta. al cap d'uns dies es troba al seu amic i aquest li explica lo content que està perquè li ha tocat la loteria.

resulta que el seu fill ho havia mirat malament.van fer el possible per mirar de recuperar la butlleta però no ho van aconseguir. van anar a parlar amb un advocat. van agafar el numero de sèrie de l'amic, perquè el seu havia de ser un més o un menys, ja que l'havien comprat junts. res havia servit per res. és clar.

i jo tampoc hi podia fer res. és clar. de fet em vaig quedar sense dir res una bona estona. no passava res perquè ella continuava parlant. repetint el que ja havia dit abans. que el seu fill estava desesperat, i que tota la família s'ho estava passat molt malament. com pot ser que això faci que la gent s’ho passi tant malament?

entenc que això no sigui motiu de celebració, però no entenc com es pot considerar una pèrdua. si tenen tot el que tenien abans, no els falta res del que tenien.

què hi han perdut? per què deixen que sigui un drama familiar?

3 comentaris:

Agnès Setrill. ha dit...

Deuen tenir la sensació d'haver perdut una oportunitat positiva per ells, que segurament feia temps que cercaven.

I potser per algún altre motiu...no ho se.

Anònim ha dit...

Si no cerquem la mala-sort,perquè si la sort-bona? Si la sort és una casualitat! Aquesta gent buscant-ne una, han aconseguit l'altre.

Anònim ha dit...

Si els ha anat així, millor gastar les energies en altres coses més profitoses, que si fins ara havien sobreviscut sense això, dons lo del drama, sobra i resobra.