dimarts, de juny 23, 2009

stardate: solstici

mira que és bonica aquesta època de l’any! sobretot aquests dies tan llargs i tant lluminosos. la caloreta acabada d’estrenar i les flors noves.

potser fa una mica massa calor per estar bé del tot, però trobo que els dies de l’entrada de l’estiu es fan fàcilment agradables.

i la nit de sant joan és com la màxima representació d’aquesta època. m’agrada la idea de la màgia que inspira. i com diu la Clidice, que vinguin les bruixes i ens facin bons encanteris.

encara que hi ha alguns moments que també són típics d’aquests dies que els trobo tan dolents que són capaços de trencar-ne tot l’encant.

el primer ha estat aquest matí al forn. hi havia una cua llarguíssima. tothom comprant coques. ja les trobo bones ja, però fer tanta cua per una coca!

les coques les venen tots els dies de l’any. sobretot les de llardons que són les que m’agraden a mi. perquè tothom decideix menjar coca avui si precisament avui és més difícil que cap dia comprar coca?

he decidit passar de coques i de pa! menjarem gelats. petits magnums que són molt bons. i les coques les deixarem per un altre dia.

el segon moment dolent encara ha d’arribar: els petards. no m’agraden gens. ni de lluny i encara menys a la vora. i avui segur que faci el que faci no me’n podré lliurar.

no puc entendre què hi troba la gent en una activitat tan poca-solta. fer soroll, espantar, cremar, fins i tot cremar-se. què hi ha de divertit? no ho entenc.

a més a més, la plaça de davant de casa està tota decorada des de bon matí. senyal de que hi haurà revetlla. música ben forta i petards fins ben tard.

aniré de revetlla, però serà una revetlla light. començarem aviat i amb una mica de sort també acabarem aviat. i després cap a casa esperar les bruixes i la màgia.

encara que amb tot el soroll que hi haurà, i la gentada que va en ramats, no sé si les bruixes s’atreviran a acostar-se a fer-nos encanteris.

15 comentaris:

Clidice ha dit...

Tu tranquil·la que les bruixes encara no han marxat de la nostra terra, ni les bruixes, ni les dones d'aigua, ni els follets ... romanen amagats esperant que ens retorni el seny! ;P que tinguis una bona revetlla!

Carquinyol ha dit...

Si el soroll espanta a les bruixes dolentes millor per a tu... les bones no es deixen espantar tan fàcilment.

Jo me'n vaig a la platgeta, a un racó tranquilet això sí

jaka ha dit...

Ben segur que a casa teva vindrà una fada bona que farà que puguis dormir placidament...

petonets,

Thera ha dit...

Segur que serà un vespre bonic i màgic, ja veuràs!!! I saps..., de vegades alguns ens pensem que amb els colors dels petards podem reviure o fer viure instans màgics, o almenys aportar una mica d'alegria i de xispa a la nit. Això sí sense amb seny i precaució.

Molt bona revetlla!!!!

PS ha dit...

Que tinguis una nit llarga i de les bones, Kika!!

els petards són inevitables...

miquel ha dit...

bruixes o fades, follets o elfs, d'una nit màgica pot esperar-se tot.
Bona revetlla, kika!

kika ha dit...

Clidice, doncs em sembla que ahir al vespre el seny encara no havia tornat :-)

Carquinyol, deuen ser les bruixes bones que les que estan amagades, però encara no surten ...

Jaka, si que hi devia ser, però molt poc ratet :-)

Thera, ho vaig intentar, però si em general ja em costa trobar la màgia, amb els petards ho trobo del tot impossible!

Pais secret, gràcies, i jo ara espero que hagis passat una bona revetlla

pere, gràcies pels bons desitjos, però un cop més la màgia em va passar de llarg, o no la vaig saber veure...

MARTELL DE REUS ha dit...

Estigues tranquil·la que això dels petards s'acaba, la Unió Europea ha posat fil a l'agulla i a partir de l'any que ve només podran tirar petards qui tingui un màster d'ESADE (institució molt nostrada, tot sigui dit) en la matèria. Això si, les curses de braus tenen barra lliure...

Agnès Setrill. ha dit...

kika, ja ha passat tot.
Jo tampoc soporto els petards, i no entenc quin divertiment hi ha en els ensurts que donen...però hi ha folclores que m'emprenyen més...

rhanya2 ha dit...

A mi tampoc m'agraden els petards, però de lluny sí. I m'agraden els focs i els focs d'artifici i cremar llistes i el cel ple d'estrelles i el sol que triga en marxar i tot i tot...
Un petó molt fort, Kika!

RaT ha dit...

... ooooh... tant que m'agrada a mi l'olor dels petards!!!... trobo que fa estiu, festa... em sap greu però no tinc cap ganes de cap prohibició en aquest sentit...

kika ha dit...

Martell, aquest cop no em queixo de la normativa europea, encara que ja veurem que passarà: feta la llei feta la trampa!

Agnès, si, ja ha passat, i de fet en això sí que hi he notat la crisi: ahir se'n van sentir molts, però avui gens i normalment els trons començaven unes setmanes abans de sant joan i acabaven després de sant pere.

Violette, confesso que encara que m'hagi queixat molt, vaig gaurdir d'alguns focs d'artifici que es veien des de lluny :-)


raTETA, l'olor dels petards t'agrada! a mi em fa pensar en lo injusta que és la gent quan es queixa del fum dels cigarrets! el fum dels petards i la brossa que deixen pels carrers ho trobo fastigós incívic!

maria ha dit...

kikeeta!
jo aquesta any tambe he passat del petard i podriem dir que de les coques també. Ara que tu et preguntes: perquè tothom decideix menjar coca avui si precisament avui és més difícil que cap dia comprar coca?
i avans has dit: el primer ha estat aquest matí al forn. hi havia una cua llarguíssima. tothom comprant coques. ja les trobo bones ja, però fer tanta cua per una coca!

tu el primer que has fet es anar al forn i suponat que anaves a comprar coques!!!


petonss!

Thera ha dit...

▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█
█▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█
█▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████
▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒████████▒▒▒████████
Pasa este osito a las personas qe quieres muchisimo y no quieres que cambien nunca. (espero recibir el osito).

Si recibes entre 2-4 ositos te quieren
Si recibes entre 4-8 ositos te quieren mucho
Si recibes entre 8-10 ositos te quieren muchiiiisimo

kika ha dit...

maria, no se te n'escapa cap eh? doncs mira, anava a comprar pa! he, he, he, i al veure la gentada vaig pensar en les coques, i quan em va tocar vaig decidir que de coques ja no en volia! que et sembla?

Thera, ai, no sé, em fan molta mandra aquestes coses...