diumenge, de març 29, 2009

stardate: suc de maduixa

ara que som al temps de les maduixes, a les fruiteries hi ha unes caixes de maduixots que fan molt goig. jo ahir en vaig comprar una.

aquest matí he triat les més petites per menjar-les tal qual o amanides. i amb les més grosses n’he fet suc.

he netejat un quilo de maduixes i les he tallat a trossets.

les he posat en un bol amb el suc de dues llimones i he tirat mig quilo de sucre pel damunt. ho he deixat reposar durant un parell d’hores.

després hi he afegit mig got d’aigua, ho he passat tot pel turmix o minipimer, i ho he posat a la nevera.

ara ja està fresquet i a punt per a beure.

n’omplo mig got amb un cullerot, hi afegeixo aigua i ho remeno ben remenat.

és un suc dolç, fresc, natural i boníssim.

s’hi pot posar més o menys suc de llimona, més o menys sucre, i més o menys aigua. això depèn del gust de cadascú.

jo el preparo amb poca aigua, així a la nevera ocupa menys espai.

si ho proveu ja em direu que tal!

7 comentaris:

Joana ha dit...

Jo les he fet amb vinagre de mòdena i una mica de sucre. Dues horetes de nevera.. umm delicatessen!

kika ha dit...

Joana, amb vinagre de mòdena deuen deixar anar un suquet boníssim!

Agnès Setrill. ha dit...

A vegades he fet batut, però envés de sucre sacarina, i si te'n veus un got avans de menjar, et treu molt la gana. Amb l'aportació de vitamines i tot de coses bones que te la maduixa :) , una manera com una altra d'intentar cuidar-se.

kika ha dit...

si Agnès, però el batut no es fa amb llet? si és així, jo ni el provaria...
però en canvi, això que dius m'ha donat una idea. com que avui segurament no tindré temps de dinar, em fotré un parell de gots de suc a veure si així arribo fins al vespre :-)

Gaia ha dit...

Mmmm...se'm fa la boca aigua amb aquesta recepta!
Per cert, la recepta de l'Agnès també la provaré, ara que hem de començar fer l'"operación biquini".

kika ha dit...

Gaia, doncs si la proves veuras quin vici!

Agnès Setrill. ha dit...

He fet la teva recepta, boníssim el suc, i tant refrescant!