divendres, de gener 13, 2017

stardate: tots els noms del desig





he fet una excepció i estic a punt de fer-ne una altra.

la primera excepció és comprar un llibre d'una autora mediàtica. normalment ho evito. per què, malpensada com sóc, interpreto que el fet de que sigui més fàcil fer rendible per a una editoral un llibre d'un autor conegut resta expectatives de qualitat al llibre. és a dir, la qualitat que una editorial demana a una autora desconeguda segurament és major que la que fa a una autora mediàtica acceptable i publicable.

en aquest cas,  l'excepció s'explica per què de tants matins que hem compartit em sembla que la conec a l'autora, i em cau bé, i a més el títol del llibre és molt seductor.

la segona excepció és que decideixi parlar aquí d'un llibre d'una autora mediàtica, per què no m'agrada afegir el meu granet d'arena a les popularitats de masses. però en aquest cas no me'n puc estar per què el llibre m'ha agradat molt.

és d'aquell llibres que es llegeixen molt fàcilment, i molt ràpidament. està escrit de manera molt entendora i parla de coses molt quotidianes. per això és tan agraït de llegir. o potser no són coses tan quotidianes de la vida diaria, però són molt freqüents als meus pensaments. per això es sent tot tan proper. 

tanmateix no queda clar si la familiariat amb les històries es deriva de que ja les havia imaginades o de la descoberta del desig que tenia d'imaginar-les.