una notícia
recent diu que facebook ha fet experiments amb els seus usuaris. amb això han
demostrat que la gent que va ser més exposada a notícies negatives va escriure
també notícies més negatives. no crec que n’hi hagi per tirar cohets. i no crec
que els serveixi de gaire als de facebook aquest resultat. vaja, que no em puc
imaginar què poden fer ara que no pogguessin fer abans.
de totes
maneres, no descarto que amb experiments o sense, facebook ens hagi manipulat
diverses vegades i continui fent-ho. de fet, la publicitat es basa sobretot en
manipular les preferències de la gent. a facebook hi ha publicitat, i cada
vegada n’hi ha més. ergo ...
de fet,
cada vegada que un comerciant posa un preu a una mercaderia està fent un
experiment. els clients veuran el preu i decidiran si la compren i quantes
unitats en compren. el bon comerciant es fixarà en la reacció que han tingut
els clients, i si en compren moltes unitats apujarà el preu; i si en compren
poques unitats abaixarà el preu. de manera que si en compraven poques la propera
vegada segurament en compraran més, i si en compraven moltes la propera vegada
les pagaran més cares. en qualsevol cas el comerciant ho fa per guanyar més
diners. i això es considera una bona
pràctica comercial, però de fet podríem dir que el comerciant està manipulant
als clients, o no?
2 comentaris:
En el cas dels comerços, cal també tenir en compte, com a mínim, un altre element: si existeixen gaires comerços propers que li puguin fer la competència.
economia de mercat, següent pregunta
Publica un comentari a l'entrada