dimarts, de juliol 01, 2014

stardate: facebook manipula?


una notícia recent diu que facebook ha fet experiments amb els seus usuaris. amb això han demostrat que la gent que va ser més exposada a notícies negatives va escriure també notícies més negatives. no crec que n’hi hagi per tirar cohets. i no crec que els serveixi de gaire als de facebook aquest resultat. vaja, que no em puc imaginar què poden fer ara que no pogguessin fer abans.

de totes maneres, no descarto que amb experiments o sense, facebook ens hagi manipulat diverses vegades i continui fent-ho. de fet, la publicitat es basa sobretot en manipular les preferències de la gent. a facebook hi ha publicitat, i cada vegada n’hi ha més. ergo ...


de fet, cada vegada que un comerciant posa un preu a una mercaderia està fent un experiment. els clients veuran el preu i decidiran si la compren i quantes unitats en compren. el bon comerciant es fixarà en la reacció que han tingut els clients, i si en compren moltes unitats apujarà el preu; i si en compren poques unitats abaixarà el preu. de manera que si en compraven poques la propera vegada segurament en compraran més, i si en compraven moltes la propera vegada les pagaran més cares. en qualsevol cas el comerciant ho fa per guanyar més diners.  i això es considera una bona pràctica comercial, però de fet podríem dir que el comerciant està manipulant als clients, o no?

2 comentaris:

miquel ha dit...

En el cas dels comerços, cal també tenir en compte, com a mínim, un altre element: si existeixen gaires comerços propers que li puguin fer la competència.

Anònim ha dit...

economia de mercat, següent pregunta