dijous, de novembre 01, 2012

stardate: votants estratègics



com ja vaig confessar, per mi la independència és el tema prioritari en aquestes eleccions, i des que es van convocar que estic pensant en la millor estratègia de vot per garantir la independència.

tenint en compte que:

per garantir la independència és necessaria una gran majoria de diputats independentistes al parlament, com més gran millor.

degut a la (des)proporcionalitat del sistema electoral que converteix els vots en escons tenim que com més gran sigui el partit més barats (en termes de vots) li surten els escons.

aleshores el vot que afavoreix més la independència és el vot per ciu, ja que és el partit independentista més gran (en termes de vots).

per altra banda l'independentisme que declara ciu fa patir. en concret jo sóc d'aquesta gran proporció de catalans (diuen que 3 de cada 4) que no se'n fien de que l'objectiu del mas sigui la independència, sinó que només li interessa tenir la majoria absoluta i mantenir l'estratègia de peix al cove. ara bé, potser estic equivocada, i en realitat el mas farà tot el possible per aconseguir la independència.

l'objectiu que persegueix el mas no el podré saber mai. encara que amb el temps si que podré veure el que acaba fent. de totes maneres el vot l'he decidir sense saber què pensa de veritat ni què farà després de les eleccions.

el que sí que podem donar per bo és que si el mas no ens porta a la independència ningú més ho podrà fer. la decisió del mas és indispensable per començar i culminar el procés de secessió. si ell diu que sí, la resta de forces independentistes li donarà suport, i tindrem una oportunitat de secessió. si ell diu que no, no hi ha cap altra alternativa que tingui prou força per fer-ho. un cop més, el vot que afavoreix més la independència és el vot per ciu.

fa ràbia, eh?

doncs és el que hi ha.

6 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Jo també ho veig així. Amb ell no sé si ho farem, però espero que sí. Però sense ell, no ho farem... segur que no, per tant crec que me la jugaré.

Garbí24 ha dit...

ara la la fita es arribar-hi, ell és el camí, un cop hi siguem ja decidirem qui ens governa. Jo crec que un cop independents la politica del pais sera totalment diferent, tant diferent que els partits de després encara han de nèixer.

José Luis Ferreira ha dit...

Dada la cantidad de escaños que se eligen por cada provincia (sobre todo en Barcelona, claro), la diferencia entre la regla proporcional y la de d'Hont es muy pequeña. ¿No es así?

En ese caso merece la pena votar por tu opción preferida (siempre que tenga garantías de tener un escaño) y no tanto votar estratégicamente.

kika ha dit...

Carme, estic com tu...

joan, llavors serem un país normal, i això per força és diferent del que som ara!

José Luis, con los votos independentistas que se llevaran las cup i si para nada (seguramente no van a sacar ningun escanyo) ciu se llevaria unos cuantos.
además la (des) proporcionalidad es solo uno de los argumentos, el otro és de mucho más peso.

rits ha dit...

Estic d'acord amb gairebé tot el que dius, tot el que exposes tb ho veig. És amb en Mas o si no, no es pot tirar endavant el projecte. I he arribat a la pensar que si bé volen tenir majoria absoluta per manegar-se com vulguin, ara mateix el procès d'independència no es pot aturar, seria la condemna per sempre de CIU.

Tot i amb això, les meves conclusions son diferents. Suposo perquè la meva prioritat és diferent. La meva prioritat no és la independència sinó la gent i com estem vivint la crisi. El procés d'independència m'està bé i el recolzo, xò de cap manera puc donar suport a CIU. I penso que de cap manera seria bo que CIU obtingués majoria absoluta. El 26N no serem independents, no hi haurà feina per tothom i no s'hauran acabat els problemes. El 26N necessitarem que algú aturi les retallades, digui quines institucions podem desmuntar per reduir dèficit i no pas com podem privatitzar la salut i l'educació,.... Per tant, si, vot soberanista, xò vot conseqüent amb un dia a dia que no s'atura.

Sergi ha dit...

Jo sóc d'aquest percentatge que creu que CiU no era un partit independentista i que no ho és ara. No em refiaré mai d'un partit que té majoria absoluta, no crec que això sigui bo per ningú, només per ells. Per això crec que CiU ja tindrà prou suport, però que necessiti algú altre per tenir la majoria per governar, i m'agradaria que aquest altre siguin els partits sobiranistes de veritat, que no permetin que es desvii del camí. Per això no votaré CiU, votaré a qui espero que els lligui ben curts. Una majoria absoluta em fa més por que una pedregada. Vindran els temps de 'farem tal cosa per collons'.